Tijd voor een themafeest, 5 tips

By | Nieuws

Je wilt een feest in een bepaald thema, maar hebt geen inspiratie? Geen nood, want als het om leuke feesten gaat dan hebben wij alvast 5 voorbeelden voor je.

1. Foute party

Wees eerlijk…Je moet er in het openbaar niks van hebben, maar stiekem lijkt het je toch wel een keer spannend om in je glimmende smoking compleet met (nep)gouden ketting en met witte sokken in je blauwe sandalen aan een wedstrijdje bierkratten stapelen mee te doen. Of in een te strak zuurstokroze jurkje op hoge plateauhakken en getooid met een lange blonde pruik mee te blèren met dat ene hele foute nummer. En daarna in polonaise de dansvloer op met je collega’s! Hoe fouter, hoe leuker!

2.Ik hou van Holland

Molens, tulpen, koeien en rood, wit, blauw verwerkt in de aankleding. Vrouw Antje met blokjes kaas. Haring, bier en bitterballen. Oud-Hollandse spelletjes als ganzenborden, mens-erger-je-niet, sjoelen, enzovoort. En lekker meezingen op Hollandse smartlappen. Dát zijn de ingrediënten voor een typisch en super geslaagd Hollands feest!

3.Glitter en glamour

Een stijlvol feest waarin het goud en zilver je tegemoet blinkt in de versiering en natuurlijk ook in de galakleding. Dit wordt ook wel een Hollywood Party genoemd. Dit Glamfeest stijgt in populariteit bij de schoolgaande jeugd, maar ook bij 30’ers en 40’ers. Trek je meest glamorous outfit en high heels aan voor een ‘walk of fame’ op de rode loper bij jouw eigen bedrijfslocatie.

4.Back to the 80’s

Toupeer je haar, gebruik veel oogschaduw (ook de mannen!) en hul je in kleurrijke shirts, bloezen en jasjes met enorme schoudervullingen. Een spijkerjack met talloze buttons van Doe Maar doet het ook goed. Draag fluoriserende beenwarmers, zweetbandjes en sneakers en ga samen met je collega’s helemaal uit je dak op de discovloer.

5.Winter wonderland

Denk: ‘I’m dreaming of a white Christmas’ van Bing Crosby’ en je waant je al wandelend in de sneeuw nippend aan een lekkere glühwein. Want glühwein drinken doen we zeker tijdens de Winter Wonderland Party! Met een stamppottenbuffet, een echte koek-en-zopie tent en gezellige spelletjes bij een knapperend houtvuur wordt dit jouw meest geweldige Kerstparty ever!

Hulp nodig voor een feestje?
Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden, bekend en onbekend. Wij denken altijd graag met je mee over de aankleding, catering, entertainment en meer. Neem contact met ons op via om de mogelijkheden te bespreken.

Cocktail top 5

By | Nieuws

Een goed georganiseerde cocktailparty zorgt altijd voor de nodige entertainment. Zeg nou eerlijk,
iedereen houdt toch wel van een cocktail op zijn tijd. Wij ook! En daarom presenteren wij je graag
onze favorieten. We proudly present de PION cocktail top 5!

1.Gin-tonic

Gin-tonic is een heel populair drankje. En daarom laten wij dit coole drankje nog even op nummer 1
staan! Vooral op een warme zomeravond is het heerlijk nippen aan een gin-tonic! Het ziet er leuk uit
én bevat minder calorieën dan bijvoorbeeld een biertje. PION maakt de lekkerste gin-tonics in allerlei
soorten op locatie. Denk bijvoorbeeld aan gin-tonic met munt, komkommer, limoen of perzik. Of wat
dacht je van een vleugje kaneel? We kunnen er zelfs de huisstijlkleuren op aanpassen.

2.Long Island

Deze ‘golden oldie’ doet het nog steeds goed onder de cocktailliefhebbers. De Long Island zorgt met
de looks van ice-tea en de smaak van 5 white spirits voor een ultieme smaakverassing! Deze heerlijke
cocktail bevat wodka, tequila, gin, triple sec en witte rum, cola en citroensap. Een schijfje citroen en
crushed ice maken het geheel af. Ready to serve by PIONiers!

3.Mojito

De Mojito is al jaren een doorslaand succes en mag dan ook zeker niet in onze lijst ontbreken!
De combinatie van witte rum met bruiswater zorgt voor een heerlijke frisse smaak. Voeg daar
muntblaadjes, limoen en een snufje rietsuiker aan toe en je hebt een feestelijke cocktail. Onze
bartenders vervangen de limoen ook weleens voor aardbeien. Uiteraard kunnen wij ook jouw
favoriete ingrediënten toevoegen.

4.Sex on the beach

Bij het drinken van deze fruitige cocktail denkt menigeen terug aan een heerlijke zomer. Met
verschillende fruitsappen en heel veel vers fruit maken wij een tropische verrassing die voor een
heerlijke smaaksensatie zorgen!

5.Cocktails op maat!

Tijdens bedrijfs- en personeelsfeesten maken wij regelmatig cocktails op maat. In de huisstijlkleuren,
tijdens een op maat gemaakte cocktailworkshop of met de favoriete ingrediënten van het team. De
mogelijkheden zijn ongekend. Bijna alles kan!
PION bartenders

Cocktailparty’s verzorgen wij zowel voor een groot als een klein aantal deelnemers (vanaf 20
personen). Inclusief professionele bartenders die garant staan voor het nodige entertainment aan de
bar. Uiteraard kun je ook de lekkere, bijpassende hapjes met een gerust hart aan ons overlaten.
Wij informeren je graag over de mogelijkheden!

De vrijdagmiddagborrel. Goed voor de werksfeer.

By | Nieuws

Het is vrijdagmiddag. Tijd voor een biertje! Zo gaat dat bij veel bedrijven op het einde van de werkweek. Een vrijdagmiddagborrel heeft echter meer voordelen dan alleen gezelligheid. Als experts in het organiseren van vrijdagmiddagborrels leggen wij jou graag uit waarom!

Goed voor de werksfeer

Natuurlijk maken we bij de koffieautomaat allemaal weleens een praatje. Maar na het inschenken van het heerlijke zwarte goud, gaan we over het algemeen toch weer snel terug naar onze werkplek om de stapels weg te werken. Bij een vrijdagmiddagborrel gaat dat net even anders. Je mag ietsje eerder je laptop uitzetten (yeah!) en hebt wat meer tijd om met elkaar in gesprek te gaan. Die gesprekken hoeven niet werkgerelateerd te zijn. Gewoon gezellig kletsen over van alles en nog wat. Heerlijk toch? En goed voor de werksfeer!

Je leert elkaar beter kennen

Met de ene collega kom je nu eenmaal vaker in contact dan met de andere. Denk bijvoorbeeld ook aan collega’s die in de buitendienst werkzaam zijn. Een vrijdagmiddagborrel is dan de perfecte gelegenheid om ook andere collega’s beter te leren kennen en feeling te houden met wat er nog meer binnen het bedrijf speelt. In een gezellig sfeertje is het ijs meestal al snel gebroken.

Dichterbij de medewerkers

Voor het management is een vrijdagmiddagborrel een ideale gelegenheid om wat dichterbij de medewerkers te komen staan. Gezellig borrelen in andere setting zorgt ervoor dat je wat toegankelijker wordt. Dat heeft zeker een positieve invloed op de dagelijkse werkzaamheden.

Een frisje mag ook!

Bij een vrijdagmiddagborrel gaat het niet om het nuttigen van alcohol. Het gaat om het bijpraten in een ongedwongen sfeer, elkaar beter leren kennen. En dat kan prima met een glaasje fris of sap. Ook van sap en frisdrank kun je trendy cocktails maken. En wat dacht je van een heerlijke smoothie? Lekker en supergezond!

TGIF op jouw locatie

Wij organiseren 5 x per jaar een TGIF borrel op de meest leuke locaties in Bergen op Zoom. Wist je dat jouw locatie daar ook bij kan horen? Een TGIF-borrel in eenzelfde setting, maar dan alleen voor jouw collega’s en relaties behoort zeker tot de mogelijkheden. Hoe tof is dát?

Kleinschalige vrijdagmiddagborrel

Wil je een kleinschalige borrel organiseren en alleen wat ondersteuning bij het serveren van drankjes en hapjes, dan kan dat uiteraard ook. Het grote voordeel daarvan is, is dat jijzelf – of een collega – nergens naar hoeft te kijken. Je hoeft jouw aandacht alleen maar te vestigen op een gezellig onderonsje met de collega’s, en daar is de vrijdagmiddagborrel tenslotte voor bedoeld.

Meer weten over het organiseren van een geslaagde vrijdagmiddagborrel? Neem dan contact op met Meike van den Heuvel via 06-51533072 of stuur een e-mail naar [email protected].

7 inspirerende locaties voor een succesvolle brainstormsessie

By | Nieuws

Een brainstormsessie met het team kan goed zijn als je een nieuwe richting wilt bepalen of samen vorm wilt geven aan een project. Samen kom je immers tot nog betere ideeën. Met name als je daar een of meerdere dagen in alle rust de tijd voor neemt. Voor een succesvolle brainstormsessie is de juiste omgeving heel belangrijk. PION organiseert regelmatig brainstormsessies en symposia. Daarom nemen we je in dit blog mee naar een aantal leuke locaties om succesvol te brainstormen op de Brabantse Wal.

1. Het Markiezenhof

De middeleeuwse sfeer geeft een brainstormsessie op deze locatie een extra dimensie. Zo kan er tussen de overleggen door een bezoek worden gebracht aan een tentoonstelling of expositie. De Beeldentuin biedt een prachtig decor om te genieten van een lunch, borrel of wandeling.

2. Het Arsenaal

Bergen op Zoom heeft een verleden als garnizoensstad. Daardoor was het Groot Arsenaal van grote waarde voor de stad. En dat is anno 2017 nog steeds zo. Velen weten de weg naar dit imponerende, sfeervolle Rijksmonument te vinden voor een mooie bijeenkomst of event. Er is uitzicht op het water en op zomerse dagen is het mogelijk om met het gezelschap buiten te dineren of te lunchen.

3.De Zeeland

Wat velen niet weten, is dat je naast gezellig shoppen ook prima kunt vergaderen of brainstormen in De Zeeland. De industriële look zorgt voor een unieke sfeer. Na een intensieve brainstorm kun je bijvoorbeeld samen de gedachten even verzetten tijdens een partijtje bowlen bij de bowlingbaan.

4.Oude Pastorie

Een van de meest exclusieve vergaderlocaties in Bergen op Zoom is de Oude Pastorie. Deze sfeervolle, monumentale kantoorvilla werd recentelijk volledig gerestaureerd. Doordat alle elementen intact zijn gelaten, waan je jezelf in een historische, luxe omgeving waar het aangenaam vertoeven is. Ook deze locatie is van alle gemakken voorzien.

5.De Bleijde Hoek

‘De Bleijde Hoek’ ligt prachtig gelegen in de landerijen tussen Bergen op Zoom en Roosendaal. Gedurende de sessie kan er gebruik worden gemaakt van de privacy biedende tuin. Wil je de brainstormsessie organiseren in een natuurlijke omgeving, dan is De Bleijde Hoek een passende locatie. Door de samenwerking met Bureau Luizter kan hier ook ondersteuning worden geboden op o.a. het gebied van team- en organisatieontwikkeling.

6.De Volksabdij & Restaurant De Blauwe Pauw

Gelegen in de bosrijke omgeving van Ossendrecht is De Volksabdij naast een prima vergaderlocatie ook uitermate geschikt om nieuwe inspiratie op te doen tijdens een stevige wandel- of fietstocht. Ook een bezoekje aan de Vlindertuin of het Grenspark zorgt zeker voor de nodige ontspanning en ideeën!

7.Oude Stadhuis en Herenkamers

Gelegen aan de Grote Markt van Bergen op Zoom eist dit zeventiende-eeuwse monument meteen de aandacht op. Een massief stenen trap verschaft toegang tot de imposante ontvangsthal. De intieme sfeer van Het Oude Stadhuis en Herenkamers vormt een prachtig decor voor een geslaagde brainstorm.

 

Wij regelen het voor je
Er zijn nog wel meer mooie leuke locaties en als je wilt regelen wij een brainstormsessie voor je. Dan denken wij meteen mee over de aankleding, catering, ontvangst, technische wensen, invulling van het programma e.d. Brainstormen gaat beter in een omgeving die zich daarvoor leent. Wij informeren je graag over de mogelijkheden! 

Minder verspilling, ga voor een duurzaam bedrijfsfeest

By | Nieuws

Steeds vaker zie je bij grotere events en festivals dat er op het milieu gelet wordt. Dus minder verspilling van goederen en gebruik van natuurlijke of gerecyclede materialen. Dat kan óók voor een bedrijfsfeest. Vind jij het belangrijk om als organisatie duurzaam en maatschappelijk verantwoord bezig te zijn? We hebben een aantal aandachtspunten voor je op een rij gezet. 

Lekker eten hoort erbij!

Lekker eten en drinken horen bij een goed feest. Denk dan eens aan scharrelvlees, duurzaam gekweekte vis en biologische groenten. En
natuurlijk komen deze producten dan van boeren uit de regio. Wij hebben zo onze adresjes,  Een aantal daarvan zijn  te vinden op de brabantse wal

Een sapje of iets sterkers

Bij het eten hoort een lekker glaasje. Water – al of niet met een smaakje – of  biologische vruchtensappen kan, maar wil je de mensen iets sterkers aanbieden? Dan zijn er ook heel goed biologische wijnen te vinden.

Koffie/thee

Voorafgaand aan of na het eten past een lekkere kop koffie of thee. Maar dan natuurlijk wel van een Fairtrade merk. En wat dacht je van een chocolaatje? Ook Fairtrade natuurlijk. Of een biologisch verantwoord stukje taart van een regionale bakker.

Servies, bestek en glazen

Je wilt natuurlijk wel van een fatsoenlijk bord eten. Ook daarvoor zijn duurzame alternatieven. Hierbij kun je denken aan borden, schalen en kopjes of mokken van natuurlijke materialen als bamboe en mais, maar ook stijlvol duurzaam keramiek is mogelijk. Hiervoor wordt klei- en glazuurafval (her)gebruikt. Uiteraard is alles hittebestendig en geschikt voor langdurig gebruik. Verder behoren bestek van bamboe en glaswerk van gerecycled glas ook tot de mogelijkheden.

Duurzame aankleding en meer

Er zijn nog tal van aspecten waarbij je naar people, planet en profit kunt kijken, zoals duurzame tenten, aankleding en meubelen. En je ziet, ook een maatschappelijk verantwoord en milieuvriendelijk bedrijfsfeest is prima te organiseren!

Hulp nodig?
Het team van PION Horeca & Promotie helpt je graag bij het organiseren van een duurzaam bedrijfsfeest. Laten we afspreken

Inspirerend ontbijten met collega’s

By | Nieuws

Het ontbijt is een belangrijk begin van de dag. Voor een dag hard werken is een goede bodem noodzakelijk. Heb je er weleens aan gedacht om te ontbijten met collega’s en relaties? Ons advies is om hier zeker af en toe tijd vrij voor te maken. Wij leggen je graag uit waarom.

1. Ontbijten met collega’s

Aan het begin van de dag word je nog niet of nauwelijks gestoord door mail en telefoontjes. Je hebt daardoor even wat meer tijd voor elkaar. Door gezamenlijk te ontbijten doorbreek je de dagelijkse routine van het werk en leer je elkaar ook op een andere manier kennen. Samen ontbijten verstevigt de band met de collega’s.

2. Vergaderen en ontbijten

Presenteren, vergaderen en brainstormen kan prima samen met een goed ontbijt. Het geeft jouw bijeenkomst weer net even wat extra’s. PION verzorgt naast het ontbijt en de locatie ook de presentatiemiddelen. Uiteraard denken wij graag mee over de invulling van jouw ontbijtbijeenkomst.

3. Netwerkontbijt

Nodig een aantal relaties uit om een keer samen te ontbijten. Onder het genot van een heerlijk croissantje, warme broodjes, een versgeperst glas sinaasappelsap en meer maken jouw relaties kennis met elkaar. Je geeft ze de mogelijkheid om nieuwe business te genereren en samenwerkingen aan te gaan. Daar zullen ze je alleen maar erkentelijk voor zijn.

4. Successen vieren

Heb jij samen met je collega’s of een partnerbedrijf een leuke opdracht binnengehaald? Vier het met een luxe ontbijtje! Wat dacht je van een heerlijke uitsmijter, muffins, braadworstjes en gerookte zalm? Of verse broodjes met lekkere vleeswaren en kazen uit de omgeving? Uiteraard wordt er ook gedacht aan een glaasje bubbels om te proosten op het succes!

 

 

PION ontbijtsessies
PION zorgt voor een heerlijk ontbijt in een inspirerende setting. Wil je deze bijeenkomst graag op een externe locatie organiseren? PION kent de leukste plekjes voor een geslaagde ontbijtbijeenkomst! Neem voor meer informatie contact met ons op!

Een prachtige bruiloft van A tot Z

By | Nieuws

Samenwerken met Jurgen staat garant voor enthousiasme, toewijding, positiviteit en ook zeker humorvolle besprekingen. Samen met Meike zet hij zijn schouders eronder, bijt zich vast en laat niet los tot het goed is.

In de aanloop naar ons huwelijk met 160 gasten konden wij niet zonder zijn expertise en ‘can do’ mentaliteit. De connecties met derde partijen kwamen goed van pas en PION brengt alles bij elkaar voor een soepel verloop, zowel in de voorbereidingen als op de dag zelf. Alle lof voor Jurgen en consorten hoe ad rem en flexibel zij met onvoorziene veranderingen en last minute aanpassingen om gaan.

Ons huwelijk was sprookjesachtig, mede door het inlevings- én inbeeldingsvermogen van het team van PION. De aankleding van onze locatie, de muziek en de catering op aanraden van Jurgen waren boven verwachting.

Jurgen, Meike en het team van PION hebben heel hard gewerkt en we hebben vele complimenten mogen ontvangen van de aanwezigen.  Wij hebben optimaal kunnen genieten van de dag, alles was uit handen genomen.

Ontzettend bedankt, we kijken terug op – inderdaad – de mooiste dag van ons leven samen tot nu toe. Mochten we nog een feestje te vieren hebben, schakelen we zonder twijfel dit ‘dream team’ weer in. Een echte aanrader voor alle feesten en partijen!

Familie van de Lugt. Kapellen

PION voor onvergetelijke gala’s en diners

By | Nieuws

Een stijlvol gala organiseren, daar komt heel wat bij kijken. PION beschikt over een team van vakkundige en gastvrije medewerkers die er samen met u voor zorgen dat het uw gasten aan niets ontbreekt. Met PION bent u verzekerd van een gala waar u en uw gasten nog lang met veel plezier aan terug zullen denken. Zo ook Anita Karremans, directrice van Samen in de Regio.
Read More

werken in de horeca

Werken in de horeca, doen of niet?

By | Nieuws

Je zit lekker te eten in een restaurant, je kijkt naar de serveerster en denkt: is een baan in de horeca iets voor mij? Werken op leuke feesten, rondrennen om alle klanten zo snel mogelijk te bedienen en werken op avonden en in weekenden? Eén ding is zeker, je zal hard moeten werken als je in de horeca aan de slag gaat. Werken in de horeca is daarom niet voor iedereen weggelegd. Bekijk hieronder of werken in de horeca iets voor jou is.

Collegialiteit

In de horeca zal je veel samenwerken met je collega’s. Even bijspringen als het nodig is, een dienst overnemen als je collega plots niet kan werken en samen schoonmaken als de klanten vertrokken zijn. Dit schept natuurlijk een band en zorgt voor een goede teamspirit. Het komt zelfs voor dat je collega’s ook je vrienden worden, waar je op je vrije dag een kopje koffie mee gaat drinken.

Werken op onregelmatige tijden

De drukke tijden in de horeca zijn vaak in de avond, in het weekend en op feestdagen. Dit heeft voor en nadelen. Als je op zoek bent naar een horeca bijbaan naast je studie, dan is het ideaal om op deze tijden te werken. Als je op zoek bent naar een fulltime job dan kunnen deze werktijden je tegenstaan.

Werken op feesten/evenementen

Als je gaat werken in de horeca, kan het zo zijn dat je aan de slag gaat op toffe feesten en evenementen. Het ligt er natuurlijk aan bij wat voor soort je bedrijf je aan het werk gaat. Het kan zo zijn dat je aan het werk gaat op festivals, themafeesten of bijvoorbeeld op bruiloften. Op zulke feesten en evenementen hangt altijd een leuke sfeer.

Gratis eten en fooi

Even wat proeven in de keuken, wat hapjes eten als je klaar bent en misschien krijg je wel een gratis maaltijd. Je zal sowieso lekkere dingen mogen proeven als je in de horeca werkt. Daarnaast heb je ook kans op een leuke fooi.

Hard werken en multitasken

In drukke periodes zal je de benen uit je lijf lopen om alle klanten tevreden te houden. Zo leer je multitasken en prioriteiten stellen. Je zal allerlei taken op je bord krijgen maar je moet er zelf voor zorgen dat de belangrijkste eerst uitgevoerd worden.

De klant blij maken

Het allerbelangrijkste in de horeca is natuurlijk dat de klant tevreden is. Het is dan ook jouw taak om ervoor te zorgen dat de klant een geweldige tijd heeft. Je moet het dus zeker gastvrij zijn en het leuk vinden om met klanten om te gaan, als je in de horeca wilt werken.

open dag blog

5 tips voor een succesvolle open dag

By | Nieuws

Open dagen nemen toe in populariteit. De reden? Het biedt jou als ondernemer de mogelijkheid om alle facetten van jouw bedrijf op een laagdrempelige én persoonlijke wijze aan klanten en prospects te laten zien. PION organiseert regelmatig open dagen. Daarom delen wij graag een aantal tips hoe je een open dag succesvol kunt laten verlopen.

Er zijn vele redenen om een open dag te organiseren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:

  • De introductie van een nieuw product of dienst.
  • Meer naamsbekendheid.
  • Verbouwing of uitbreiding van het pand.
  • Een contactmoment met klanten en relaties.
  • Kennismaken met de omgeving na een verhuizing.
  • Werving van personeel.

Vanzelfsprekend zijn er ook meerdere opties en combinaties mogelijk waardoor je zoveel mogelijk rendement uit jouw event kunt halen.

1. Stel de juiste doelen voor je open dag

Stel voorafgaand aan het evenement vast wat je wilt bereiken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan meer offerteaanvragen, een grotere naamsbekendheid, nog meer bekendheid met een bepaalde dienst of product, je relaties bedanken voor de samenwerking, etc.. Als je de doelstelling voor ogen hebt, kun je daarop het programma van de open dag gaan inrichten.

2. Stuur de uitnodiging minimaal 6 weken vooraf

Door de uitnodiging minimaal 6 weken vooraf te versturen, geef je klanten en relaties de gelegenheid om de open dag ook te bezoeken. Agenda’s zijn al snel gevuld, dus zorg ervoor dat de uitnodigingen op tijd de deur uitgaan, zodat je op een grote opkomst kunt rekenen.

3. Zorg voor een goede ontvangst

De beleving van jouw open dag begint al bij aankomst. Hoe fijn is het als je snel kunt parkeren en met een stralende glimlach welkom wordt geheten door iemand die tegelijk je jas aanneemt? Met een lekker kopje koffie of glaasje bubbels? Een goed begin is het halve werk! Jouw gasten verdienen een professionele en vriendelijke ontvangst.

4. Een goede rondleiding door het bedrijf

Zet genoeg enthousiaste gastvrouwen en -heren in die jouw gasten alles kunnen vertellen over jouw dienst of product. Leid gasten in groepjes rond of zorg ervoor dat er op diverse plaatsen genoeg gastvrouwen en – heren staan om jouw gasten uitleg te geven en vragen te beantwoorden.

5. Zorg voor beleving

Om de dag succesvol te laten verlopen is het belangrijk dat je een onvergetelijke indruk achterlaat op jouw gasten. Met een stukje (food)entertainment, stijlvolle aankleding, hippe drankjes, bijzondere hapjes, etc., geef je jouw gasten net dat beetje extra. Een gezellige bbq of  feestavond is uitermate geschikt om deze dag op een feestelijke wijze af te sluiten.

Hulp nodig?
Een open dag is altijd een feestelijk moment om op een laagdrempelige manier onder de aandacht te komen en te blijven van doelgroepen. Meer weten? Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken en maak het verschil!